سیستم ارتباطی نرم افزاری نمایندگی و شرکت مادر

سیستم ارتباطی نرم افزاری نمایندگی و شرکت مادر

مقدمه

امروزه برندهای خودرو سازی در کشور شبکه گسترده ای از نمایندگی ها را برای خدمات فروش و خدمات پس از فروش در سطح کشور تشکیل داده اند. طبیعتاً به لحاظ مدیریتی و یکپارچگی سیستم های اطلاعاتی حتما نیازمند ساز و کارهایی هستند تا چنین شبکه های گسترده ای را به صورت هماهنگ راهبری کنند.

شرکت بم خودرو به عنوان متولی مدیریت شبکه نمایندگی های خدمات پس از فروش محصولات کرمان موتور نیز از این قاعده مستثنی نیست. بم خودرو نزدیک به ۱۰۰ نمایندگی در اقصی نقاط کشور دارد و این تعداد نمایندگی بدون وجود یک سامانه یکپارچه اطلاعاتی قادر به پاسخگویی نیازهای مشتریان نخواهند بود.

نرم افزار ارتباطی دقیقاَ چیست؟

وقتی برای دریافت خدمات فنی به یک نمایندگی مجاز مراجعه می کنید، خودروی شما در بدو ورود “پذیرش” می شود. از لحظه پذیرش تا لحظه ترخیص خودرو، کلیه عملیات صورت گرفته بر روی خودرو و کلیه قطعات تعویض شده می بایست در نرم افزار ارتباطی (به عنوان مثال در شبکه بم خودرو و گروه خدمات خودرویی زاعی؛ نرم افزار SEVEN) ثبت شوند تا:

  • نخست آن که سوابق خودرویی شما برای سرویس های بعدی و حفظ گارانتی خودرو قابل دسترس باشد.
  • دوم، شرکت مادر در جریان خدمات صورت گرفته بر روی خودرو قرار بگیرد.
  • سوم، در صورتی که شکایت یا انتقادی داشتید، بتوان به سوابق تعمیراتی خودروی شما مراجعه کرد.
  • چهارم، فاکتور رسمی برای شما صادر شود (با قیمت های تعریف شده ی شرکت مادر و خارج از اختیار و سلیقه ی نمایندگی)
  • پنجم آن که چنانچه قطعات مورد نیاز خودروی شما در انبار نمایندگی موجود نباشد، سفارش گذاری قطعات از طریق نرم افزار واسط انجام شده و از همان طریق نیز پیگیری می شود.
  • و در نهایت امکان استفاده از شرایط گارانتی را برای خودروی شما فراهم می آورد.

 

نرم افزار ارتباطی چه کاری برای نمایندگی ها انجام می دهد؟

علاوه بر کارکردهایی که نرم افزار ارتباطی برای مشتریان فراهم می کند، این نرم افزار برای نمایندگی ها نیز کارکردهای فراوانی دارد. از جمله شامل:

  • کلیه بخشنامه های فنی و دستورالعمل های تعمیراتی شرکت مادر از طریق نرم افزار ارتباطی به اطلاع نمایندگی ها می رسد.
  • عملیات لازم برای خودروی مشتریان که بتوانند از شرایط گارانتی بهره مند شوند، صرفاً از طریق نرم افزار واسط پیش خواهد رفت.
  • گزارش های مالی و غیر مالی مورد نیاز نمایندگی از طریق نرم افزار ارتباطی قابل دسترسی خواهد بود.
  • ارتباطات لازم برای رسیدگی به شکایات و انتقادات احتمالی مشتریان با شرکت، از طریق نرم افزار ارتباطی واسط پیگیری خواهد شد.

 

چه زمانی به عنوان مشتری باید به نرم افزار ارتباطی رجوع کنید؟

کلیه نمایندگی ها موارد زیر را می دانند، ولی شما هم به عنوان یک مشتری بد نیست بدانید که این           نرم افزار به شما در چه مواردی کمک می کند:

  • با استفاده از این نرم افزار می توانید در صورت نیاز، سوابق تعمیراتی خودروی خود را طلب کنید.
  • وقتی قرار است از شرایط گارانتی خدمات و قطعات تعویضی استفاده کنید (اگر نمی دانید این گارانتی چیست، این مطلب را بخوانید) نرم افزار ارتباطی اثبات کننده شرایط گارانتی خواهد بود.
  • وقت قطعه ای سفارش داده اید تا شرکت مادر آن را تامین کند، می توانید با شماره سفارش در دست از کارشناسان نمایندگی بخواهید تا روند تامین قطعه را برای شما پیگیری کنند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *